Groene Kerk Groene Kerk
Een logische vervolgstap op het 'fairtrade kerk' zijn is het 'groene' kerk zijn. De naam 'Groene Kerken' is door Kerk in Actie gekozen vanwege de vele mogelijke associaties met het woord groen. Groen is de schepping, groen is klimaat, groen is duurzaam en groen is goed en recht doen. We hebben de wereld tenslotte te leen gekregen en hebben de verantwoordelijkheid hier goed mee om te gaan.
De ZWO-commissie is de afgelopen tijd bezig geweest om zich in het 'groene kerk' zijn te verdiepen en een plan op te stellen hoe wij als kerk 'groen' kunnen functioneren. Er is een plan opgesteld voor de toekomst en er is gekeken wat de Ichthuskerk al doet om het milieu te beschermen. Dit plan heeft de commissie ingediend bij Kerk in Actie en om ons te stimuleren actief groene kerk te zijn, hebben wij in mei 2016 officieel het predikaat 'groene kerk' ontvangen.