PKN
Ichthuskerk Voorthuizen

Gemeenteavonden Gemeenteavonden

Belangrijk voor de Ichthuskerk
Er is veel op de gemeenteavond van 8 december jl. veel nagedacht over hoe we kerk kunnen zijn met minder leden en een minder robuuste organisatie. Verschillende inzichten zijn op de gemeenteavond in groepjes van drie of vier besproken. En gesorteerd op het belang van de inzichten voor de Ichthuskerk. Sommige inzichten werden veel vaker aangewezen als belangrijk, dan andere.

Het hieronder vermelde overzicht is geen verslag van wat er op deze avond is besproken, maar een samenvatting op hoofdlijnen. De inleiding voor de gemeenteavonden is vermeld in de Nieuwsbrief van 2 december.
Voor wie dat niet heeft gezien staat hieronder nogmaals de van toepassing zijnde tekst.

8 december
Er is door allerlei leidende figuren in de internationale kerk nagedacht over hoe kleiner wordende kerken betekenisvol kerk kunnen zijn. Op deze avond passeren circa 15 van die inzichten de revue. We nemen daar kennis van en bepalen samen welke inzichten voor ons in de Ichtuskerk het meest van belang zijn. We zullen niet echt vergaderen, maar vooral in kleinere groepjes aan de slag gaan, actief met het schiften van de inzichten.
Afhankelijk van de inzichten die wij vooral belangrijk vinden, wordt op deze avond al kort nagedacht over hoe we met deze inzichten ons voordeel zouden kunnen doen.

link
Uitzending Ichthuskerk

Wijde kerk

groene kerk

wereldwinkel

.

CONTACT
Als u vragen, opmerkingen of kopij heeft, kunt u mailen naar
info@ichthuskerk-voorthuizen.nl,

Foto's op de website
Er kunnen foto's op de website worden gepubliceerd, waarop u duidelijk herkenbaar bent. Indien u daartegen bezwaar heeft, kunt u dat melden via info@ichthuskerk-voorthuizen.nl, waarna de desbetreffende foto zal worden verwijderd.