Wat doet de diaconie? Wat doet de diaconie?
Wat is onze taak als diaken?
Wij, Janneke Kok en Gerda Groenevelt, zijn sinds kort diaken en we zijn het beiden voor de eerste keer.
Wat wordt er van een diaken verwacht?
We hebben een training gevolgd bij de PKN, die ons veel inzicht bood.
Ook werd wel duidelijk waar jouw talenten liggen en waar kun je die kunt inzetten.
Een diaken mag leiding geven, maar iedere gelovige heeft een taak tot diaconaat.
Dienst van het dienen is voor ons allemaal. Als je de bloemen wegbrengt ben je al diaken.
Het is een bekend verhaal uit de Bijbel (Joh. 6, het wonder van de 5 broden en de 2 vissen) en een wonder dat aangeeft dat door te delen er veel meer kan dan we ooit voor mogelijk hebben gehouden. Een klein jongetje dat iets opdiept, iets wat bijna niets lijkt, maar die druppel op de gloeiende plaat durft in te brengen, bij Jezus brengt. Doordat hij het vertrouwen had om te delen wat hem gegeven was, kon het wonder gebeuren. Wij denken dat jullie allemaal heel veel hebben dat jullie kunnen opdiepen. Competenties, gaven, kennis, van alles om te kunnen delen, zodat er een wonder kan ontstaan. Daar ging het in deze cursus over: waarom ben je als diaken geroepen, welke kwaliteiten kun je bij je taak inzetten, en wat wordt je opdracht.
En wij moeten op zoek naar waar onze talenten liggen.

groene kerk

wereldwinkel