ZWO ZWO

Op deze pagina staat algemene informatie over de ZWO-commissie van de Ichthuskerk. Ook wordt hier de informatie over de projecten van de ZWO-commissie gepubliceerd.

ZWO staat voor Zending, Werelddiaconaat en Ontwikkelingssamenwerking. De Ichthuskerk heeft een actieve ZWO-groep, bestaande uit vier leden waarvan Janneke Kok voor de communicatie zorgt (jannekekok83@gmail.com) en bij wie informatie kan worden verkregen over lopende projecten.

De taak van de ZWO-groep is:
- stimuleren dat we ons als kerkelijke gemeente betrokken weten bij mensen die leven in achterstandsituaties elders, met name in de zogenaamde Derde Wereldlanden en
- stimuleren dat we ook onze eigen leefsituatie kritisch bekijken in het licht van de wereldwijde milieucrisis en de enorme verschillen tussen arm en  rijk.

De ZWO-groep bestaat uit: Harry Klein Obbink, Janneke Kok-van Westreenen (voorzitter zwo) en Els Water (namens de diaconie).

groene kerk

wereldwinkel